Design v roce 2025
Jan Řezáč
14.1.25
čtení na 3 minuty
Digitální design v roce 2025 podle The State of UX in 2025? Temný až dystopický. Čtu ten report následovně:
1️⃣ Běžný korporátní UX/UI designer je dokumentarista. Kreslí rozhodnutí dalších lidí pomocí nástroje Figma. Hejbá boxíkama v korporátních barvách. Tohle bude do pár let spolehlivě dělat AI, takže má trochu depresi. Takhle to dál nejde.
2️⃣ Jenže ke stolu manažerů ho nikdo nepustí. Nemá ani know-how ani důvěru ostatních lidí, co už tam sedí. Přece jen jsou zvyklí, že běžný designer pěkně kreslí jejich nápady. A ty nápady jsou čím dál víc korporátně-sociopatické. Engagement. Počty interakcí. Exploitování čehokoliv kdekoliv. Všechno měříme, jinak to nejde řídit.
3️⃣ Každopádně běžný designer v tomto případě nechápe, že bavit se s ostatními a chápat JEJICH pohled na svět je jeho práce. Trochu autisticky se vrací k Figmě jako staré známé. Zároveň i Figma pracuje na tom, aby kreslil co možná nejméně… díky AI generovaným appkám a webům. Takhle to dál nejde.
4️⃣ Pixel-perfect webíky či appky už v roce 2025 v amerických korporacích nezajímají vůbec nikoho. Tedy až na našeho designera. Všichni ostatní řeší automatizace. AI. Rychlost. ROI. Výzkum pořád neletí. Ne, že by ho běžný designer nějak zvlášť uměl. Ale četl o něm.
Takhle to dál nejde.
Kňourání, že svět je krutý a měl by chtít víc přesně umístěných barevných boxíků. Svět fakt nezajímá utrpení dobře placených bílých límečků. Nás. Designerů.
A já si říkám… už bylo načase.
Skoro nikdo nepotřebuje kresliče a posouvače boxíků. Skoro všichni potřebují mít dobré nápady. Dobré nápady totiž přináší peníze. Po čase zjistíte, že dobrých nápadů zas tak moc není.
Potřebujete:
👉 Silnou byznysovou orientaci (tady vyděláme peníze)
👉 Porozumění zákazníkům (nechtějí slevu, chtějí klid!)
👉 Rychlé ověřování (většina nápadů nedává smysl)
Zároveň tyhle dovednosti nemá jedna osoba, takže potřebujete uchopit efektivní týmovou spolupráci.
Něco z toho je úkol pro designera. Něco je pro manažera. Pro jistotu to učíme všechno. Na Strategickém designu.
12 klíčových dovedností, které potřebujete při řešení složitých projektů:
👉 Designový přístup
👉 Orientace v byznysu
👉 Facilitace workshopů
👉 Zákaznický výzkum
👉 Sense-making
👉 Strategie
👉 Spolupráce se stakeholdery
👉 Kreativita
👉 Prototypování
👉 Ověřování nápadů
👉 Znalost nástrojů
👉 Řízení projektů
Dali jsme dohromady unikátní vzdělávací program na světové úrovni. Máme poslední volná místa pro zimní cyklus.
„Why do companies hire designers? Companies hire us because they expect us to generate more revenue than we cost. That's it.“
– Scott Berkun
Čtení na víkend
Aneb jak se (někteří) rusové smějí Putinově válce na Ukrajině. Z větší části je to temné a hořké. Jako Rusko.
Jsme vám k službám
Pomůžeme vám, aby počet vašich poptávek nestagnoval, ale neustále rostl
Dáme řád vašemu marketingovému oddělení, procesům i metodám
Vzděláme vás ve výzkumu, designu, i strategickém plánování